Behandelingen

Kaakchirurgisch Centrum Eindhoven (KCE) biedt hoogwaardige zorg op het gebied van dento-alveolaire chirurgie – extracties, wortelpuntoperatie, cysten, slijmvliesafwijkingen, implantologie en tandheelkundige slaapgeneeskunde. Uiteraard is het fijn om vooraf te weten waar u als patiënt aan toe bent. Daarom vertellen wij graag wat u per behandeling in grote lijnen kunt verwachten. Heeft u vragen over specifieke behandelingen of om een afspraak te maken? Neem gerust contact met ons op. Ons team helpt u graag verder.

Bekijk hieronder al onze behandelingen:

Mist u één of meerdere tanden en wilt u deze graag laten vervangen door implantaten? Om een implantaat te kunnen plaatsen moet uw kaakbot breed en hoog genoeg zijn. Soms is dit niet het geval. Dit kan de kaakchirurg oplossen door een botopbouw uit te voeren.

Mist u een tand of een kies? Dan kan een implantaat een goede oplossing zijn. Een implantaat is een kunstmatige wortel, meestal vervaardigd uit titanium, die in het kaakbot wordt geplaatst. Het implantaat neemt de functie van een tandwortel over.

Eén van de specialiteiten van onze MKA-chirurg is de diagnose en behandeling van aandoeningen aan het mondslijmvlies. Door middel van uitgebreide diagnose worden pathologische veranderingen van het mondslijmvlies vastgesteld.

Wist u dat snurken kan wijzen op ernstige gezondheidsrisico's? Negeer snurken niet!

Peri-implantitis is een ontsteking die de zachte en harde weefsels rond de tandheelkundige implantaten aantast. Hierdoor kunnen implantaten verloren gaan. Een goede mondhygiëne helpt dit tegengaan, maar desondanks kan de ontsteking helaas ontstaan. Gelukkig kunnen wij dit voor u behandelen.

Wanneer een gebitselement problemen veroorzaakt en dit probleem door de tandarts niet meer kan worden opgelost, leidt dit vaak tot het advies het betreffende gebitselement te verwijderen.

Soms blijkt een gebitselement niet te zijn doorgekomen op het tijdstip dat dit wel zo had moeten zijn. Dit noemt men een geïmpacteerd element. Dit geïmpacteerde element kan door de kaakchirurg worden vrijgelegd.

Een veel voorkomende ontsteking van gebitselementen is een wortelpuntontsteking. Deze ontsteking bij de wortelpunten lost het lokale bot op en veroorzaakt op den duur pijnklachten of kaakabcessen. U wordt dan verwezen voor een apexresectie ofwel wortelpuntbehandeling.